Η αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η οποία έχει δεσμευτεί να μειώσει το κόστος των μπαταριών κατά 50%, επικεντρώθηκε αντ’ αυτού στο σχέδιο που σκιαγράφησε ο διευθύνων σύμβουλος Elon Musk την περασμένη εβδομάδα για να εξορύξει μόνη της το λίθιο στην πολιτεία.
Η Tesla εξασφάλισε τα δικαιώματα εξόρυξης λιθίου στη Νεβάδα αφού εγκατέλειψε το σχέδιο να εξαγοράσει μια τοπική εταιρεία, αναφέρει το Bloomberg, σύμφωνα με πηγές που είναι εξοικειωμένες με το θέμα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία είχε συζητήσεις τους τελευταίους μήνες με την Cypress Development Corp., η οποία επιδιώκει να εξάγει λίθιο από αποθέματα αργίλου στη νοτιοδυτική Νεβάδα, αλλά τα μέρη δεν κατέληξαν σε συμφωνία, αναφέρουν πηγές, ζητώντας να μην κατονομαστούν επειδή οι πληροφορίες δεν είναι δημόσιες.
Η αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η οποία έχει δεσμευτεί να μειώσει το κόστος των μπαταριών κατά 50%, επικεντρώθηκε αντ’ αυτού στο σχέδιο που σκιαγράφησε ο διευθύνων σύμβουλος Elon Musk την περασμένη εβδομάδα για να εξορύξει μόνη της το λίθιο στην πολιτεία.
Η παραγωγή λιθίου από άργιλο έχει μέχρι στιγμής αποδειχθεί δύσκολη και δαπανηρή. Καμία εταιρεία δεν έχει καταφέρει να παραγάγει εμπορικές ποσότητες χρησιμοποιώντας την υφιστάμενη πρακτική. Όμως, η είσοδος στην εξόρυξη βρίσκεται στο επίκεντρο του σχεδίου της Tesla για μείωση του κόστους των μπαταριών και την επίτευξη της υπόσχεσης για διάθεση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων αξίας 25.000 δολαρίων. Ο Musk είπε στους επενδυτές την περασμένη εβδομάδα ότι η Tesla έχει εξασφαλίσει πρόσβαση σε 10.000 στρέμματα με άργιλο πλούσια σε λίθιο στη Νεβάδα και σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει έναν νέο, «πολύ βιώσιμο τρόπο» εξαγωγής του μετάλλου.
Η απόφαση της αυτοκινητοβιομηχανίας να παράγει τα δικά της στοιχεία μπαταρίας και να εισέλθει στον κλάδο της παραγωγή μπαταριών και συναφών πρώτων υλών αποσκοπεί στην απόκτηση ενδοεταιρικής παραγωγικής ικανότητας παράλληλα με συμφωνίες με εξωτερικούς προμηθευτές καθώς αυξάνεται η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα. Η εταιρεία αυτόν τον μήνα έκλεισε πενταετή συμφωνία προμήθειας πρώτων υλών με την Piedmont Lithium Ltd., η οποία έχει ένα έργο στη Βόρεια Καρολίνα.
Ο Musk είπε ότι η Tesla επικεντρώνεται στην ανάπτυξη μιας διαδικασίας για την εξαγωγή του μετάλλου χρησιμοποιώντας χλωριούχο νάτριο ή επιτραπέζιο αλάτι, αντί για ακριβότερα χημικά συστατικά. Κανένα άλλο ορυχείο δεν χρησιμοποιεί αυτήν τη διαδικασία μέχρι σήμερα, σύμφωνα με την αναλύτρια του Bloomberg-NEF, Sharon Mustri.
Πάντως, η επισήμανση των σχεδίων για τη χρήση μιας τεχνολογίας που δεν έχει ακόμη επαληθευθεί σε μεγάλη κλίμακα έχει προκαλέσει σκεπτικισμό σε ορισμένους αναλυτές. «Το λίθιο δεν έχει παραχθεί ποτέ από άργιλο σε εμπορικές ποσότητες», δήλωσε ο Chris Berry, πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων House Mountain Partners.
[ΠΗΓΗ: https://www.fortunegreece.com/, από ΑΠΕ-ΜΠΕ, 30/09/2020]