Κλειδί η «πράσινη» παραγωγή νικελίου, ως πρώτης ύλης για την κατασκευή μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα
Σημαντική αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης νικελίου από τα περίπου 2,2 εκατ. μετρικούς τόνους σήμερα στα 3,5 – 4 εκατ. μετρικούς τόνους ως το 2030, προβλέπουν οι αναλυτές λόγω της χρήσης του μετάλλου στην παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα.
Γεγονός που θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μια σημαντική ευκαιρία για τη ΛΑΡΚΟ η οποία έχει ενταχθεί σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης και οδεύει προς πώληση με ταχείες διαδικασίες.
Όμως τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα καθώς το μεγάλο ζητούμενο είναι η παραγωγή νικελίου να γίνει πράσινη, όπως εξάλλου ζητά ο Έλον Μασκ, ο οποίος αναζητεί επενδυτικές ευκαιρίες στο συγκεκριμένο μέταλλο προκειμένου να εξασφαλίσει την πρώτη ύλη για την παραγωγή μπαταριών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Tesla.
Πρέπει να σημειωθεί ότι νικέλιο είναι ένα από τα τεχνικά πιο δύσκολα μέταλλα στην επεξεργασία του. Ανάλογα με τις ειδικές συνθήκες του μεταλλεύματος, κάθε μέθοδος εξόρυξης του νικελίου, κάθε μορφή επεξεργασίας και κάθε είδος απορριμμάτων που προκαλεί, φέρει τις δικές του προκλήσεις όσον αφορά τα περιβαλλοντικά κριτήρια, εκτιμά η Mckinsey σε πρόσφατη μελέτη της για το θέμα. Για τις βιομηχανίες επεξεργασίας νικελίου, από το είδος του μετάλλου και τις ακαθαρσίες που περιέχει εξαρτάται η χρήση ορισμένων χημικών και κατά συνέπεια οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και διοξειδίου του θείου.
Μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος
Τα απόβλητα και οι ρύποι είναι ένα από τα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζει και η ΛΑΡΚΟ, καθώς όπως είναι γνωστό, όποιος αγοράσει την εταιρία θα χρειαστεί όχι μόνον να την εκσυγχρονίσει, να μειώσει τις δαπάνες και το ενεργειακό της κόστος αλλά και να βελτιώσει σημαντικά το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, προκειμένου να παραμείνει βιώσιμη και λειτουργική στη νέα εποχή που διαμορφώνει η πολιτική για το Κλίμα.
Όσο δε για τη χρήση του νικελίου στην παραγωγή μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων το είδος του νικελίου που χρησιμοποιείται έχει καθοριστική σημασία. Η ποιότητα του νικελίου καθορίζει την ποιότητα και τις επιδόσεις των μπαταριών.
Ας σημειωθεί ότι η ύπαρξη υπολειμμάτων σιδήρου, όπως συμβαίνει με το μετάλλευμα της ΛΑΡΚΟ, είναι απαγορευτική για το νικέλιο που χρησιμοποιείται στις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Κολοσσιαία σύμβαση της Tesla
Πάντως την ώρα που βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες για την πώληση της ΛΑΡΚΟ, η Tesla, εξετάζει το ενδεχόμενο να επενδύσει σε μεγάλο παραγωγό νικελίου.
«Η Tesla θα συνάψει ένα τεράστιο συμβόλαιο για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, με ένα παραγωγό νικελίου που θα λειτουργεί αποτελεσματικά και περιβαλλοντικά.
Ας ελπίσουμε λοιπόν ότι αυτό το μήνυμα θα μεταδοθεί σε όλες τις εταιρείες νικελίου στον κόσμο», είχε δηλώσει ο Elon Musk, διευθύνων σύμβουλος της Tesla, σε τηλεδιάσκεψη για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων δευτέρου τριμήνου της εταιρίας, στα τέλη Ιουλίου.
Λίγες εβδομάδες αργότερα, σε μια ανταλλαγή μηνυμάτων στο Twitter ο Elon Musk έγραφε ότι «το νικέλιο είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για τις μπαταρίες μεγάλου όγκου και μεγάλης εμβέλειας! Η Αυστραλία και ο Καναδάς έχουν τοποθετηθεί αρκετά καλά. Η παραγωγή νικελίου στις ΗΠΑ αντικειμενικά υπολείπεται. Η Ινδονησία είναι υπέροχη! “
Δύσκολο στοίχημα
Ωστόσο αρκετοί αναλυτές επεσήμαναν ότι η παραγωγή νικελίου με αποτύπωμα χαμηλού άνθρακα θα μπορούσε να αποδειχθεί δύσκολη για το στοίχημα της Tesla στην Ινδονησία, καθώς η συνήθης πρακτική εκεί είναι να πετούν τα απόβλητα στην ανοιχτή θάλασσα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, πρόσφατα η Tesla επικοινώνησε ανεπίσημα με την κυβέρνηση της Ινδονησίας για την πιθανότητα επένδυσης στη χώρα, η οποία είναι σημαντική παραγωγός του νικελίου.
Τον περασμένο μήνα, υπήρξαν δημοσιεύματα που έφεραν την Tesla σε συνομιλίες με την Giga Metals του Καναδά για την ανάπτυξη ενός ορυχείου νικελίου από το οποίο η αυτοκινητοβιομηχανία θα αγόραζε το σύνολο της παραγωγής νικελίου χαμηλών ρύπων για τις μπαταρίες της.
[ΠΗΓΗ: https://www.bankingnews.gr/, από www.worldenergynews.gr, 7/10/2020]