Υποδομές, όπως σταθμούς φόρτισης, προϋποθέτει η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα. Μέρος αυτών των υποδομών σπεύδουν να δημιουργήσουν οι δήμοι της χώρας με χρηματοδότηση μέσα από ειδικά προγράμματα, όπως το «Πράσινο Ταμείο».
Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα που θα εκπέμπουν σχεδόν μηδενικούς ρύπους αποτελούν ένα στοίχημα για όλα τα κράτη σε μια προσπάθεια προστασίας του περιβάλλοντος.
Στην Ελλάδα, η υπόθεση ηλεκτρικό αυτοκίνητο ξεδιπλώνει μια σειρά από προϋποθέσεις που θα πρέπει να υπάρξουν, όπως οι υποδομές, προκειμένου να μπορέσουν οι οδηγοί να «βάλουν μπρος».
Δήμοι καλούνται να δημιουργήσουν σημεία φόρτισης
Μια από αυτές τις απαραίτητες υποδομές είναι τα Σημεία Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ) τα οποία καλούνται οι δήμοι όλης της χώρας να δημιουργήσουν. Μάλιστα μία από τις προϋποθέσεις είναι η αντιστοιχία ΣΦΗΟ και πολιτών που ορίζεται σε ένα σημείο φόρτισης ανά 1.000 κατοίκους.
Ως πρώτο βήμα το κράτος μέσα από το γνωστό «Πράσινο Ταμείο» χρηματοδοτεί τις μελέτες που πρέπει να κάνουν οι δήμοι προκειμένου να εντοπίσουν χωροταξικά τα σημεία που μπορούν να γίνουν τα ΣΦΗΟ και στη συνέχεια να τα κατασκευάσουν.
Στη Θεσσαλονίκη, ο ομώνυμος δήμος έχει ψηλά στην ατζέντα την υπόθεση της ηλεκτροκίνησης. Εξάλλου, ο ίδιος ο δήμαρχος, Κωνσταντίνος Ζέρβας, από την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων του μετακινείται με ηλεκτρικό αυτοκίνητο το οποίο φορτίζει στο υπόγειο πάρκινγκ του δημαρχιακού Μεγάρου που διαχειρίζεται ιδιωτική εταιρεία.
Επιπλέον, ο δήμος Θεσσαλονίκης έχει θέσει ως προτεραιότητα την αγορά των πρώτων 10 ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα χρησιμοποιηθούν για τις ανάγκες του, ενώ παράλληλα θα δημιουργήσει τρία σημεία φόρτισης αυτών των οχημάτων στο δημαρχείο, στον Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) και στο αμαξοστάσιο.
Την ίδια ώρα, ο δήμος θα διενεργήσει μελέτη για τη δημιουργία 325 σημείων φόρτισης εντός των διοικητικών ορίων του. Ωστόσο, η Θεσσαλονίκη είναι μια πυκνοδομημένη πόλη και η εύρεση όλων αυτών των σημείων αποτελεί σκέτο «πονοκέφαλο».
Όπως αναφέρει στο Sputnik ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Μιχάλης Κούπκας, το θέμα αποτελεί «πρώτη προτεραιότητα για τη διοίκηση του Δήμου». Ο ίδιος τονίζει δε, ότι «προκρίνουμε κάθε σχέδιο μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος».
«Τα 325 σημεία θα είναι σε εξωτερικούς χώρους και φυσικά θα συζητηθούν μέσω διαβούλευσης με όλους τους φορείς της πόλης. Θεωρούμε ότι η ηλεκτροκίνηση είναι η επόμενη ημέρα των οχημάτων» εξήγησε ο κ. Κούπκας.
Τουριστικό πλεονέκτημα
Στον δήμο Αριστοτέλη, στη Χαλκιδική, έχει εγκριθεί από το «Πράσινο Ταμείο» η χρηματοδότηση της μελέτης για τη δημιουργία 20 Σημείων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων έναντι 39.680 ευρώ.
Ο δήμαρχος Αριστοτέλη, Στέλιος Βαλιάνος, μιλώντας στο Sputnik, ανέφερε ότι η δημιουργία των σημείων φόρτισης αποτελεί για την περιοχή του ζήτημα πρώτης προτεραιότητας τόσο για την εξυπηρέτηση των κατοίκων που θα αγοράσουν ηλεκτροκίνητα οχήματα όσο και για τους τουρίστες.
«Στην περιοχή μας οι τουρίστες έρχονται οδικώς, τόσο οι Έλληνες όσο και οι ξένοι. Φανταστείτε λοιπόν το πλεονέκτημα μας να βλέπει ο τουρίστας ότι έχουμε σημεία φόρτισης για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο του. Θα μας προτιμήσει και θα έρθει για διακοπές σε εμάς» υπογράμμισε ο κ. Βαλιάνος.
Από τη διενέργεια της μελέτης, εκτός από τη χωροταξία των σημείων, θα εντοπιστούν όπως εξηγεί ο δήμαρχος, και οι ελλείψεις που μπορεί να υπάρχουν σε σχέση με το δίκτυο ηλεκτρισμού.
«Μέσα από τη μελέτη θα εντοπίσουμε αν στα σημεία που επιλέγονται, υπάρχει η αντίστοιχη υποδομή από το δίκτυο της ΔΕΗ. Δηλαδή πυλώνες ή κολόνες που θα πρέπει να συνδεθούν με το σύστημα φόρτισης ή με σύστημα ταχυφόρτισης των οχημάτων. Αν δεν υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης με το δίκτυο της ΔΕΗ θα πρέπει να δημιουργηθεί» κατέληξε ο κ. Βαλιάνος.
[ΠΗΓΗ: https://nowmag.gr/, του Κώστα Παπαζαχαρίου, από https://sputniknews.gr/, 16/12/2020]