Ευάγγελος Μυτιληναίος: Η έκθεση Ντράγκι δεν πρέπει να αντιμετωπιστεί ως εφήμερη φωτοβολίδα

Με θετικό τρόπο σχολίασε ο Πρόεδρος της Metlen Energy & Metals και πρόεδρος της Eurometaux (Ευρωπαϊκή Ένωση Μετάλλων) Ευάγγελος Μυτιληναίος, την έκθεση Ντράγκι, με ανάρτησή του στο LinkedIn.

Ο κ. Ευάγγελος Μυτιληναίος τοποθετήθηκε σχετικά με την έκθεση του πρώην προεδρεύοντα της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Μάριο Ντράγκι, για την ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης.

Σύμφωνα με τον κ. Μυτιληναίο, σε αντίθεση με πολλές προτάσεις των θεωρητικών οικονομολόγων στις Βρυξέλλες, που έχουν απομακρυνθεί από την πραγματικότητα, πολλές από τις προτάσεις της έκθεσης θα έχουν θετική απήχηση στην αγωνιζόμενη βιομηχανία.

Αναλυτικά η ανάρτηση του κ. Mυτιληναίου:

«Η πολυαναμενόμενη Έκθεση Ντράγκι για την αποκατάσταση της χαμένης ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης είναι δημοσιευμένη και αποτελεί επείγουσα έκκληση για πολύ συγκεκριμένη δράση. Ευτυχώς, η έκθεση δεν περιέχει απλώς μια εμπεριστατωμένη ανάλυση των προβλημάτων και συμπεράσματα υψηλού επιπέδου, αλλά προχωράει και ένα βήμα παραπάνω, προτείνοντας συγκεκριμένες λύσεις.

Σε αντίθεση με τις περισσότερες «προτάσεις» των θεωρητικών οικονομολόγων των Βρυξελλών, οι οποίοι έχουν προ πολλού απομακρυνθεί από την πραγματικότητα και τα οικονομικά της βιομηχανικής παραγωγής, πολλές από τις προτάσεις της έκθεσης του κ. Ντράγκι θα έχουν θετική απήχηση στην αγωνιζόμενη βιομηχανία της Ευρώπης, όχι μόνο επειδή αγγίζουν το κόστος.

Θα καλέσω όλους να διαβάσουν διεξοδικά την ολοκληρωμένη «εμπεριστατωμένη ανάλυση & συστάσεις» πριν σπεύσουν να «συνοψίσουν» και να υπεραπλουστεύσουν. Η Ευρώπη δεν έχει την πολυτέλεια να αντιμετωπίσει την έκθεση αυτή ως μια εφήμερη φωτοβολίδα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Μεταξύ άλλων θεμάτων, το κείμενο εξετάζει αποφασιστικά μέτρα και στοχευμένες έννοιες για τις ενεργοβόρες βιομηχανίες (συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτροβόρων βιομηχανιών, οι οποίες παραβλέπονταν ή ακόμη και αποδοκιμάζονταν από τους φορείς χάραξης πολιτικής για χρόνια), τις κρίσιμες πρώτες ύλες, τις αγορές και τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και την άμυνα- το σημαντικότερο είναι ότι οι προτάσεις της έκθεσης απαιτούν την επανεξέταση μιας μακροχρόνιας αντι-αναπτυξιακής (και αντι-βιομηχανικής) νοοτροπίας, η οποία μας οδήγησε εδώ που βρισκόμαστε σήμερα.

Όπως έχω τονίσει επανειλημμένα στο παρελθόν, με την ιδιότητά μου ως διευθύνων σύμβουλος της Metlen Energy & Metals και επίσης ως πρόεδρος της Eurometaux (Ευρωπαϊκή Ένωση Μετάλλων) τα τελευταία δύο χρόνια -και είναι ελπιδοφόρο ότι η κατανόηση είναι κοινή- αν αντιμετωπίσουμε το τεράστιο (και σε ορισμένες περιπτώσεις διαρθρωτικό) χάσμα κόστους παραγωγής με άλλες δικαιοδοσίες, που προκαλείται κυρίως από τη ρύθμιση και την πολιτική, μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον της ευρωπαϊκής οικονομίας και της κοινωνικής ευημερίας».

Τι αναφέρει στην έκθεσή του ο Ντράγκι

Στην έκθεσή του, ο Ντράγκι επισημαίνει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η βιομηχανία της ΕΕ, καθώς επιδιώκει την επίτευξη μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μέχρι τα μέσα του αιώνα. Οι υψηλές τιμές της ενέργειας περιορίζουν τις επενδύσεις, ενώ οι φιλόδοξοι στόχοι για το κλίμα επιβαρύνουν άμεσα τους τομείς με τις υψηλότερες εκπομπές ρύπων.

Αντίθετα, η Κίνα και οι ΗΠΑ δεν αντιμετωπίζουν τα ίδια εμπόδια, ενώ το επίπεδο χρηματοδότησης που παρέχουν στον τομέα επισκιάζει αυτό της Ευρώπης.

Για να μετατρέψει την ενεργειακή μετάβαση σε ευκαιρία, η Ευρώπη οφείλει να συγχρονίσει όλες τις πολιτικές της με τους κλιματικούς στόχους και να αναπτύξει ένα κοινό σχέδιο για την απαλλαγή από τον άνθρακα και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας. Αυτό το σχέδιο θα πρέπει να περιλαμβάνει παραγωγούς ενέργειας, τομείς καθαρής τεχνολογίας και αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς και επιχειρήσεις με μεγάλη ενεργειακή ένταση, όπου οι εκπομπές είναι πιο δύσκολο να μειωθούν.

Η έκθεση του Ντράγκι τονίζει ότι οι τέσσερις μεγαλύτερες βιομηχανίες με υψηλές εκπομπές στην ΕΕ, όπως οι χημικές και μεταλλευτικές βιομηχανίες, θα απαιτήσουν 500 δισ. ευρώ τα επόμενα 15 χρόνια για να επιτύχουν την απαλλαγή από τον άνθρακα. Επιπλέον, οι επενδύσεις στον τομέα των μεταφορών θα χρειαστεί να φτάσουν τα 100 δισ. ευρώ ετησίως μεταξύ 2031 και 2050.

[ΠΗΓΗ: https://apokaliptikanews.gr/, 11/9/2024]