Έντονη κινητικότητα για αναβίωση, επικρατεί γύρω από το παλιό πρότζεκτ του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς Αλεξανδρούπολης.
Στην κατεύθυνση αυτή σημαντικό ρόλο έχει παίξει ο πόλεμος της Ουκρανίας, το υψηλό κόστος διέλευσης των πετρελαιοφόρων πλοίων από τα στενά του Βοσπόρου καθώς και οι νέες γεωπολιτικές ισορροπίες που έχουν δημιουργηθεί με την προσπάθεια για απεξάρτηση από το ρωσικό πετρέλαιο της γειτονικής Βουλγαρίας.
Σύμφωνα μάλιστα με βουλγαρικά ΜΜΕ ο υπουργός ενέργειας της Βουλγαρίας Ρ. Χριστόφ ο οποίος παραβρέθηκε στα εγκαίνια της μονάδας ηλεκτρισμού της Αλεξανδρούπολης, δήλωσε ότι Βουλγαρία και Ελλάδα σύντομα θα υπογράψουν μνημόνιο για την κατασκευή του αγωγού.
Όπως σημείωσε από την πλευρά του ο επιχειρηματίας Δ. Κοπελούζος μιλώντας σε δημοσιογράφους στο περιθώριο της εκδήλωσης εγκαινίων της μονάδας ηλεκτρισμού της Αλεξανδρούπολης, πρόθεση του ομίλου Κοπελούζου είναι να εμπλακεί στο έργο του πετρελαιαγωγού ως φορέας υλοποίησης καθώς έχει σε γνώση τους αρχικούς σχεδιασμούς και μελέτες για την προ 15ετίας υλοποίηση του αγωγού.
Σύμφωνα με τις συζητήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη, θα πρόκειται για έναν αγωγό με μικρότερο από το αρχικά σχεδιαζόμενο μέγεθος, χωρητικότητας 10 εκατ. τόνων αργού πετρελαίου, το οποίο δε θα προέρχεται από τη Ρωσία και θα κατευθύνεται από την Ελλάδα προς τη Βουλγαρία. Σημειωτέον ότι η συμφωνία του 2007 προέβλεπε μεταφορά 35-50 εκατ. τόνων, με αντίστροφη ροή, από Βουλγαρία προς Ελλάδα.
Τέλος ο κ. Κοπελούζος εκτίμησε ότι η Βουλγαρία αναγνωρίζει στο συγκεκριμένο σχέδιο τη λύση τόσο για τη διασφάλιση φθηνού καυσίμου μέσω του διυλιστηρίου του Μπουργκάς το οποίο σήμερα τροφοδοτείται με 7,5 – 8 εκατ. τόνους ρωσικού αργού όσο και για το πρόβλημα του υψηλού κόστους για τη διέλευση των τάνκερ από τα Στενά του Βοσπόρου
[ΠΗΓΗ: https://www.capital.gr/, του Χάρη Φλουδόπουλου, 16/1/2023]