Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Ford θα αποτελέσει τον νέο εταίρο της PT Vale Indonesia και της κινεζικής Zhejiang Huayou Cobalt για την κατασκευή ενός εργοστασίου επεξεργασίας νικελίου στην Ινδονησία αξίας 4,5 δισ. δολαρίων, όπως μεταδίδει το Reuters.
Η επένδυση είναι η πρώτη της Ford στη χώρα της Νοτιοανατολικής Ασίας και υπογραμμίζει την αυξανόμενη ζήτηση από μεριάς των αυτοκινητοβιομηχανιών για πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων οι οποίες αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% της τιμής ενός οχήματος, με στόχο να μειώσουν το κόστος και να καλύψουν τη διαφορά με την Tesla.
Η Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, δήλωσε αυτό το μήνα ότι θα επενδύσει 180 δισ. ευρώ σε διάστημα πέντε ετών σε τομείς όπως η παραγωγή μπαταριών και η προμήθεια πρώτων υλών.
Η Ινδονησία, η οποία διαθέτει τα μεγαλύτερα αποθέματα νικελίου παγκοσμίως, προσπαθεί να αναπτύξει βιομηχανίες, με απώτερο στόχο την παραγωγή μπαταριών και ηλεκτρικών οχημάτων.
Το συγκεκριμένο εργοστάσιο θα εγκατασταθεί στην Πομάλα, στο νοτιοανατολικό Σουλαουέζι, όπου η Vale λειτουργεί ορυχείο νικελίου. Η Vale και η Huayou ξεκίνησαν την κατασκευή του εργοστασίου τον Νοέμβριο και η εμπορική λειτουργία του αναμένεται να ξεκινήσει το 2026.
Οι εταιρείες δεν ανέφεραν πόσο θα επενδύσει η Ford στο εργοστάσιο, το οποίο αναμένεται να παράγει 120.000 τόνους ετησίως μικτού ιζήματος υδροξειδίου, ένα υλικό που εξάγεται από το μετάλλευμα νικελίου για χρήση σε μπαταρίες EV.
“Η Ford μπορεί να βοηθήσει να διασφαλιστεί ότι το νικέλιο που χρησιμοποιούμε στις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων εξορύσσεται, παράγεται με τα ίδια πρότυπα ESG ως μέρος των δραστηριοτήτων μας σε όλο τον κόσμο”, δήλωσε ο Κρίστοφερ Σμιθ, επικεφαλής κυβερνητικών υποθέσεων της Ford, κατά την τελετή υπογραφής.
Η κυβέρνηση της Ινδονησίας έχει απαγορεύσει τις εξαγωγές μη επεξεργασμένου νικελίου από το 2020 για να διασφαλίσει τον εφοδιασμό των υφιστάμενων και δυνητικών επενδυτών, ενώ παράλληλα “φλερτάρει” με παγκόσμιους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η Tesla και ο κινεζικός όμιλος BYD.
[ΠΗΓΗ: https://www.capital.gr/, 30/3/2023]