Λίγες ώρες πριν ξεκινήσει η σύνοδος κορυφής της G7 στην Ιαπωνία (19-21 Μαΐου) o Gill Pratt δήλωσε ότι η βιαστική μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσε να οδηγήσει τους οδηγούς να κρατήσουν τα παλαιότερα βενζινοκίνητα οχήματα και ζήτησε να δοθεί περισσότερος χρόνος στα υβριδικά
Οι επιδοτήσεις και η πλήρης απαγόρευση σε ορισμένες περιοχές του πλανήτη όπως η EE των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε λίγα χρόνια από σήμερα, θα στρέψουν όσους έχουν σχετικά υψηλό εισόδημα προς την απόκτηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά για τους πιο αδύναμους οικονομικά μπορεί να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα, δήλωσε ο Gill Pratt, διευθύνων σύμβουλος του Ινστιτούτου Ερευνών της Toyota, σε δημοσιογράφους στη Χιροσίμα την Πέμπτη.
Είναι ένα συχνά επαναλαμβανόμενο επιχείρημα από τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο: η μετάβαση σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα θα διαρκέσει περισσότερο από όσο υπολογίζεται αυτή τη στιγμή και ότι μια πολύπλευρη προσέγγιση που περιλαμβάνει την υβριδική τεχνολογία και την χρήση και διάδοση εναλλακτικών καυσίμων (συνθετικά καύσιμα, υδρογόνο κ.λπ) θα είναι καλύτερη τόσο για το περιβάλλον όσο και για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Αυτό έχει προκαλέσει κριτική από κάποιες περιβαλλοντικές ομάδες αλλά και ειδικούς της αυτοκινητοβιομηχανίας που ανησυχούν ότι η Toyota δίνει στην Tesla, στην κινεζική BYD και σε άλλους ανταγωνιστές EV ένα πολύ σημαντικό προβάδισμα στον δρόμο προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό.
«Τελικά, οι περιορισμοί πόρων θα εξομαλυνθούν, αλλά μέχρι να γίνει αυτό και για πολλά χρόνια δεν θα έχουμε αρκετό υλικό μπαταρίας και ανανεώσιμους πόρους επαναφόρτισης εφόσον έχουμε στη διάθεσή μας μόνο μία λύση, αυτή των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία», δήλωσε ο Pratt.
«Τα υλικά μπαταριών και οι υποδομές ανανεώσιμης φόρτισης μακροχρόνια θα αποδειχθούν επαρκή για την υποστήριξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων», είπε. «Αλλά θα χρειαστούν δεκαετίες για να κλιμακωθεί η κατασκευή ορυχείων υλικών μπαταριών, να επεκταθούν οι εγκαταστάσεις παραγωγής ανανεώσιμης ενέργειας, να ενισχυθούν οι γραμμές μεταφοράς και να εγκατασταθούν επαρκείς εποχιακές εγκαταστάσεις αποθήκευσης ενέργειας».
Μολονότι η Toyota και άλλες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρωτοστάτησαν στην υβριδική τεχνολογία, άργησαν να αυξήσουν την παραγωγή EV. Και ενώ έχουν υποσχεθεί να επεκτείνουν γρήγορα την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων τα επόμενα χρόνια, αποφεύγουν να διευκρινίσουν πώς και πότε σκοπεύουν να καταργήσουν σταδιακά τα υβριδικά ή βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.
Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία είναι «μια εξαιρετικά σημαντική επιλογή», όπως δήλωσε ο Akio Toyoda, πρώην πλέον CEO της Toyota και πρόεδρος της Ιαπωνικής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης την Πέμπτη.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της 14ετούς θητείας του ως CEO της Toyota, η οποία έληξε τον Απρίλιο, ο εγγονός του ιδρυτή της εταιρείας επαινέθηκε και επικρίθηκε για την πίστη του σε μια προσέγγιση που περιλάμβανε την πώληση ηλεκτρικών μοντέλων μαζί με αυτοκίνητα που κινούνται με υβριδικούς ή παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Οι επικριτές λένε ότι η στρατηγική του Toyoda δεν ταιριάζει με τον στόχο της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας να μειώσει κατά το ήμισυ τις εκπομπές CO2 έως το 2035 και να γίνει ουδέτερη ως προς τον άνθρακα μέχρι τα μέσα του αιώνα, έναν ισχυρισμό που ωστόσο ο ίδιος ο Toyoda αντικρούει: «Ο στόχος είναι να κάνουμε κάτι για την υπερθέρμανση του πλανήτη», δηλώνει και συνεχίζει: «Ο κοινός μας εχθρός είναι το διοξείδιο του άνθρακα».
Ο Koji Sato, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Toyota που ανέλαβε τον Απρίλιο, δήλωσε ότι μέχρι το 2026 η Toyota θα πουλά 1,5 εκατομμύρια BEV ετησίως και θα λανσάρει 10 νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Η Toyota πούλησε 38.000 BEV το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο.
Ο αριθμός αυτός θα φτάσει τις 200.000 κατά το τρέχον οικονομικό έτος, όπως δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της Toyota Yoichi Miyazaki τον Μάιο. Η Toyota θα κατασκευάσει ένα εργοστάσιο αποκλειστικά για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και θα επενδύσει 22,5 δισεκατομμύρια δολάρια για να συμβεί αυτό.
Τον Απρίλιο, οι υπουργοί Περιβάλλοντος και Ενέργειας της G7 δεσμεύτηκαν να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων και CO2 των οχημάτων έως το 2035, αλλά δεν ανακοίνωσαν προθεσμίες ή ενδιάμεσους στόχους μετά από συνάντηση στο Χοκάιντο της Ιαπωνίας.
[ΠΗΓΗ: https://www.newmoney.gr/, 22/5/2023]