Η Toyota “επενδύει σαν τρελή” σε νέες τεχνολογίες μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα αλλα δεν βλέπει και μεγάλη πρόοδο με τη σημερινή βασική χημεία, για τουλάχιστον άλλη μια δεκαετία. Η εξέλιξη στις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ένα πεδίο έντονης διερεύνησης μολονότι αυτή τη στιγμή δεν έχει βρεθεί μια τεχνολογία που θα αντικαταστήσει τις μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Μιλώντας στο Automotive News την περασμένη Πέμπτη και στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής της G7, ο Gill Pratt, επικεφαλής επιστήμονας της Toyota σε ότι αφορά σε νέες τεχνολογίες δήλωσε ότι είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς πότε οι ερευνητές θα μπορούσαν να ανακαλύψουν μια επαναστατική τεχνολογία μπαταρίας και όμως τόνισε ότι η Toyota “επενδύει σαν τρελή” σε νέες τεχνολογίες για μπαταρίες. Θα θυμάστε μάλλον ποιος είναι ο κατασκευαστής με τις περισσότερες πατέντες στις μπαταρίες solid state και ας έχει ένα ηλεκτρικό μοντέλο στην γκάμα του.
Η σύνθεση ιόντων λιθίου που χρησιμοποιείται στις μπαταρίες των σύγχρονων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων θα είναι πιθανότατα η βασική τεχνολογία για τα επόμενα δέκα έως είκοσι χρόνια, προβλέπει ο κορυφαίος επιστήμονας της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Αδύναμες οι εναλλακτικές λύσεις
Οι εναλλακτικές χημικές συνθέσεις μπαταριών όπως το φωσφορικό λίθιο με σίδηρο που αναπτύσσουν ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες -συμπεριλαμβανομένης της Toyota – απαιτούν διάφορους συμβιβασμούς. Επίσης, οι χημικές ενώσεις με βάση το νάτριο προσφέρουν χαμηλότερες ενεργειακές πυκνότητες επειδή το μόριο του νατρίου είναι μεγαλύτερο από το μόριο του λιθίου.
Οι μπαταρίες νατρίου θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καλύτερα σε σταθερές μονάδες ισχύος, ενώ οι μπαταρίες ιόντων λιθίου θα μπορούσαν να συνεχίσουν να έχουν μεγαλύτερη αξία στα οχήματα, δήλωσε ο Pratt για να συμπληρώσει: “Η τεχνολογία των ιόντων λιθίου αποτελούν εδώ και αρκετό καιρό την βασική τεχνολογία στις μπαταρίες αυτοκινήτων επειδή είναι καλή. Είναι πραγματικά απίθανο να βρούμε κάτι δραματικά καλύτερο στο εγγύς μέλλον”.
Ωστόσο, η μεγάλη ζήτηση σε λίθιο την επόμενη δεκαετία θα δημιουργήσει προβλήματα στην διάθεση που ενδέχεται να περιοριστεί παρότι δημιουργούνται νέα ορυχεία λιθίου και αντίστοιχα κέντρα επεξεργασίας. Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης προσφέρουν μια διέξοδο για την αποτελεσματικότερη χρήση του λιθίου. Ο Pratt δήλωσε ότι οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης απαιτούν περίπου το μισό λίθιο από τις σημερινές μπαταρίες ιόντων λιθίου με υγρό ηλεκτρολύτη.
Αξίζει να σημειωθεί πως η Toyota σκοπεύει να επενδύσει σχεδόν 14 δισεκατομμύρια δολάρια στην ανάπτυξη μπαταριών μέχρι το 2030, συμπεριλαμβανομένων σχεδίων για την αύξηση των μπαταριών στερεάς κατάστασης και των μπαταριών ιόντων λιθίου επόμενης γενιάς.
[ΠΗΓΗ: https://www.capital.gr/, από topgeargreece.gr, 23/5/2022]